نقاش:تحريم السياحه فى مصر 2011

من ويكيبيديا، الموسوعه الحره
اذهب إلى التنقل اذهب إلى البحث

Untitled[تعديل]

شوارع مصر 2011 مناظرها طفشت السياح و المستثمرين. ايوا ايوا الناس اللي بدئن هما اللي طفشوا السياح و الزابلة و القزارة اللي مالية البلد ماكنتش مهما اللي بيكتب المقالات دي بيكتب من وحي ميوله السياسية

اذا سمحتم انا هحذف الجملة دي لعدم وجود اي مصادر تدعمها


القساوسة المسييحين بيطولو دقنهم و بيلبسوا اسود. يمكن هو ده اللي خوف السياح؟ 78.52.203.244

  • القساوسه المسيحيين رجال دين مش عوام مطولين دقونهم و بيجروا فى الشوارع و بيوزعو منشورات بتقول السياحه حرام و الشغل فيها حرام و بينادو بهدم الأضرحه الاثريه و الأثار. لو مسيحيين من العوام عملوا كده حايبقو بلاشك بيمثلو خطر على الحركه السياحيه و حايتقال عنهم نفس الكلام. النقطه المهمه انى ملاحظ انك كل شويه فى صفحات نقاش المقالات عمال تردد كلمة أقباط و مسيحيين عمال على بطال. اطمن المقالات دى كاتبينها مسلمين فأرجو انك تكون ارتحت. Samsam22 (مناقشه) 11:55، 1 يوليه 2011 (يو تى سى)
  • انت ملاحظتك سليمة بس انا بناقش الموضيع ذات الصلة يعني لما واحد قبطي و مؤسس حزب سياسي يرتكب خطا سياسي و يتريق على اتباع ديانة تانية و الصفحة تكون عبارة عن مجموعة من التبريرات لازم الواحد يشك في نواياها
  • يعني رجال الدين لهم الحق في تطويل دقنهم و المواطنيين لأ؟الجري في الشارع جريمة ولا بيطفش المستثمرين؟ اللي يقول حاجة جريمة؟
  • هدم الاضرحة و الاثار دي اتهامات لبعض التيارات السياسية في مصر بدون دليل بس طبعا احنا في ويكيبديا مصري حيث الدليل هنا هو اليوم السابع! مش يمكن يكون هدم الاضرحة ده حصل من جهات خارجية اقباط المهجر مثلا عيزين يوصلوا لتميزات اجتماعية في مصر عن طريق ضغوط خارجية فبيرتكبوا جرائم توحي بالتطرف الاسلامي تدعم طلبهم وضع مصر تحت الحماية الدولية؟ اهي دي مثلا نظرية ممكن اعملها صفحة و احط صور شباب قبطي بيتظاهر؟
  • انا كل اللي شايفوه في الصورة الموجودة في الصفحة اتنين لبسين جلاليب و طواقي و مطولين دقنهم وباين عليهم انهم في مظاهرة و مكتوب تحتيها "شوارع مصر 2011 مناظرها طفشت السياح و المستثمرين." انا معرفش اللي كاتبين المقالة دينهم اهي ولا يهمني اعرف لكن وصف ناس بالارهاب و التطرف لمجرد لبسهم و شعرهم ده كلام ميدخلش عقل.
  • انا اطلب تعديل التعليق على الصورة او حذفها

78.52.203.170 12:24، 1 يوليه 2011 (يو تى سى)

  • اعمل و حط مفيش مانع لو عندك صورة مسيحيين ايه المانع. على فكره من فتره فى صفحتى كان فيه صوره لمسيحيين بيتظاهروا و التعليق كان جامد و سماهم " شبيحه " و رغم كده ماشفتش مسيحى واحد اعترض ليه ؟ لإن الصوره كانت حقيقيه من الواقع و بتوصف مظاهره مش سلميه عملاها فئه. المقاله بتوصف حاله بغض النظر عما اذا كان اللى وراها فئه من المسلمين أو فئه من المسيحيين و يوم ما تخرج فئه من المسيحيين أو غيرهم برأى بيحرم السياحه بالتأكيد حاتتكتب مقاله عن الموضوع. ماحدش بيعترض على اللبس و الدقون دى حريه شخصيه و كل شخص حر يلبس ايه و يقلع ايه. المقاله بتناقش تحريم السياحه عن طريق فئه من الناس و الكلام مش من دماغ كاتب المقاله.Samsam22 (مناقشه) 12:30، 1 يوليه 2011 (يو تى سى)
  • بالنسبه لليوم السابع أو غيرها بطبيعة الحال لو الموضوع مجرد رأى لصحفى فيها ده بيتقال. اللى بيتنقل عن اليوم السابع أو غيرها هو أقوال المسئولين و المطلعين على الأحداث عن قرب زى مثلاً فى المقاله دى وجدى الكردانى. Samsam22 (مناقشه) 12:51، 1 يوليه 2011 (يو تى سى)

للآي بي[تعديل]

ممكن لو سمحت تعمل اكونت احسن عشان يضم كل تعدبلاتك "ومساهماتك" وفي نفس الوقت تسهل عملية متابعتك للصفحات اللي انت مهتم بيها عن طريق زرار المراقبة وكمان عشان انت الاي بي بتاعك ملاحظ انه بيتغير فعشان نعرف احنا بنتكلم مع مين ونعرف نتواصل معاك عن طريق صفحة نقاش واحدة بدل ما نكلمك على صفحات نقاش مقالات زي دلوقتي، كمان لاحظ ان وجود معظم "مساهماتك" في نطاق واحد او في ناحية واحدة زي النقاش مش علامة كويسة.. --Escalader (مناقشه) 13:29، 1 يوليه 2011 (يو تى سى)