ملف:Women in the revolution.jpg

محتويات الصفحة غير مدعومة بلغات أخرى.
من ويكيبيديا، الموسوعه الحره

الصوره الاصليه(2,048 × 1,629 بكسل حجم الفايل: 957 كيلوبايت، نوع MIME: image/jpeg)

الملف دا من ويكيميديا كومنز و ممكن تستعمله المشاريع التانيه. الوصف بتاعه صفحة وصف الملف هناك معروض تحت..

وصف

Samira Ibrahim, who is fighting SCAF in a law suit against Army conducting virginty checks on female protesters in the Egyptian musem in March. (Right) Alyiaa El Mahdy, who posted a nude picture of herself on her blog as a form of freedom of expression challenging cultural norms. (Left)

This Graffiti is comparing the media attention Alyia has received for her nude picture and the message she is trying to get out with Samira Ibrahim's lawsuit case against SCAF for the virginity checks conducted on female protesters in the Egyptian Museum by the army last March. It is obvious that the public is in much support of Samira, but the media is frenzy with the controversial nude picture as a story for "women struggle for freedom of expression," but in my opinion Samira's is the revolutionary/real fight!
تاريخ
مصدر Flickr: Women in the revolution
مؤلف Gigi Ibrahim
سماح
(إعادة استخدام الملف ده)
رُفِعت هذه الصُّورة، المَنشُورة أَصلاً على موقع فلِيكر إلى كُومِنز باستعمال Flickr upload bot في 4 يونيه 2012, 07:44 بواسطة TwoWings. في ذلك التَّاريخ، جرى التَّأكد مِن أَنَّها مُرخَّصة تحت الرُّخصة المّذكُورة.
w:ar:مشاع إبداعي
نسبه ل
إنت حر:
  • فى المشاركه – علشان نسخ و توزيع و بث العمل
  • إنك تمزج – فى تكييف العمل
بالشروط دى:
  • نسبه ل – لازم يتنسب العمل للى مألفه بشكل مناسب و توفير رابط للرخصه وتحديد اذا حصلت تغييرات. ممكن ده يتعمل بأى طريقه معقوله، لكن مش بطريقه تشير ان مانح الرخصه بيوافقك على الاستعمال.

Egypt

يسمح قانون الملكية الفكرية المصري بنسخ أو تصوير هذا المصنف الفني الواقع في مكان عام. تغطي المادة 171 من قانون حقوق الملكية الفكرية رقم 82 لسنة 2002 المصري مفهوم حرية البانوراما ضمناً، إذ تصرح أن مؤلف المصنف له أن يمنع الغير من «نسخ أو تصوير مصنفات الفنون الجميلة أو التطبيقية أو التشكيلية ما لم تكن في مكان عام أو المصنفات المعمارية». انظر COM:CRT/Egypt#Freedom of panorama لمزيد من المعلومات.

العربية | English | italiano | sicilianu | 中文 | +/−

(ink on concrete)

الشروحات

أضف شرحاً من سطر واحد لما يُمثِّله هذا الملف

العناصر المصورة في هذا الملف

يُصوِّر العربية

29 نوفمبر 2011

تاريخ الفايل

اضغط على الساعه/التاريخ علشان تشوف الفايل زى ما كان فى الوقت ده.

الساعه / التاريخصورة صغيرةابعاديوزرتعليق
دلوقتي07:45، 4 يونيه 2012تصغير للنسخة بتاريخ 07:45، 4 يونيه 20122,048 × 1,629 (957 كيلوبايت)Flickr upload botUploaded from http://flickr.com/photo/50037840@N02/6428302739 using Flickr upload bot

ال1 صفحة دى فيها وصله للفايل ده:

استخدام الملف العام

الويكيات التانيه دى بتستخدم الفايل ده:

بيانات ميتا