يتيمه

أنا و أختي

من ويكيبيديا، الموسوعه الحره
اذهب إلى التنقل اذهب إلى البحث
Wiki letter w.svg الصفحه دى يتيمه, حاول تضيفلها لينك فى صفحات تانيه متعلقه بيها.

ARZWikify.png الصفحه دى ممكن تحتاج تتويك علشان تبقا حسب معايير ويكيبيديا كمان يمكن الصفحه مافيهاش لينكات لصفحات تانيه, حاول تضيف فيها لينكات لصفحات تانيه متعلقه بيها.

أنا وأختي مسلسل رسوم متحركة ياباني (أنمي) من إنتاج شركة سنرايز انجليزى: Sunrise عام 1992.

القصة[تعديل]

النسخة المدبلجة للعربية[تعديل]

القصة عن فرح، بنت بتدرس في الصف الرابع، سافر ابوها و مامتها للهند و تيجي بنت خالتها لتعيش معاها، و في نفس اليوم الي بيسافرو فيه ابوها و امها، بتبان بنت صغيرة في البيت جاية من كوكب تاني، و عرفت بعدين انو اسمها مروة علشان اتصلت فيها ممات الطفلة عن طريق جهاز خاص كان معاها لما بانت.

في البداية كانت فرح خايفة كتير منها و لكن مع مرور الوقت تعلقت فيها و صارت تخاف عليها كأنها اختها، مع العلم انو نجوى في الأول كمان كانت بتكرهها علشان كانت بتعيط كتير و بتسبب ليها الصداع و لكن مع الوقت حنت عليها و حبتها، و ابتدت بعدين احداث طريفة لاخفاء الطفلة بين ما ييجو والديها، حتى اخترع علماء الأرض مركبة فضائية وصلت الطفلة بأمان لكوكبها، لكن فرح المسكينة و جميه أصدقاءها و حتى نجوى و لؤي حزنو كتير على فراق الصغيرة.

النسخة الأصلية[تعديل]

القصة عن بنت بتدرس في الصف الرابع اسمها ناتسومي، سافر ابوها و امها للندن و تيجي خالتها لتعيش معاها، و في نفس اليوم الي بيسافر فيه بابها و ماماتها، بتبين فتاة صغيرة في المنزل قادمة من المستقبل من عام 2007 علشان كانو هم وقتها في سنة 1992، و كان ماماتها هي ناتسومي المستقبلية يعني فرح.

و حاولت ناتسومي تعرف مين هو جوزها المستقبلي لأنها ظنت انو فو كازاوا (سامح) و لما عرف دايسكي (لؤي) ده تعصب لأنو بيحب فرح كتير و بعدين تبين انو في النهاية لؤي هو جوزها المستقبلي.

الشخصيات[تعديل]

  • فرح (ناتسومي): البطلة و هي بنت في الصف الرابع الابتدائي.
  • ميمي (مروة) (ميراي): البنت الصغيرة الي اجت من المستقبل.
  • نجوى (ايزومي): كاتبة قصص مصورة، عصبية كتير بتعتني بفرح لما سافرو والديها. هي خالتها في النسخة الأصلية و ابنة خالتها في النسخة العربية.
  • لؤي(دايسكي) : صديق فرح في المدرسة و هما بيتشاجرو كتير و لكن لما عرف بأمر مروة و بأنها بنتو من زواجه المستقبلي بفرح (ناتسومي) أصبح بيساعدها في العناية بالصغيرة.

شوف كمان[تعديل]

وصلات خارجية[تعديل]